"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (I Corinteni 13, 1-13)

Cine sunt oamenii de langa noi

Suntem inconjurati de oameni la fel ca si noi, purtand, mai mult sau mai putin, aceleasi haine ca ale noastre si tendinta este sa ii catalogam dupa imaginea noastra sau dupa cum ii percepem noi. Insa, doar dupa ce stam de vorba cu ei descoperim omul dinlauntru, ce bogatii ascunde si cine este el de fapt.
Un astfel de om, Stefanoiu Costel, nascut in Arges, dar albaiulian prin voia destinului, impresioneaza prin puterea credintei si printr-o conduita religioasa greu accesibila multora. Raspunsurile la intrebarile pe care i le-am pus releva tocmai aceste lucruri.
-Domnule Stefanoiu, sunteti de profesie inginer, fost maior in armata romana si pensionar din 2003. Ce v-a determinat sa duceti o viata spirituala asa de intensa si de cand? Se zice ca exista doua modalitati prin care oamenii evolueaza: prin intelegere sau prin suferinta. La dvs. cum a fost?

-Am fost atras de cand ma stiu de paranormal, apoi am descoperit ca spiritualul tine tot de paranormal. Inainte de ’89 noi, eu nu aveam cunostinta despre lucurile acestea, insa au fost inauntru si au iesit la momentul potrivit. Eu, multumesc lui D-zeu, nu am avut parte de necazuri sau alte lucruri dureroase pentru a ma schimba. Am probleme ca orice om, dar nu genul de probleme care sa ma forteze sa aleg un drum spiritual. Din 2007 am inceput sa citesc mult si sa inteleg astfel multe lucruri, mi s-au deschis ochii si incet, incet au inceput sa iasa muguri, care la randul lor s-au transformat in lastari si chiar seminte. Asta ma bucura cel mai mult, se vad roadele muncii spirituale si asta ma incurajeaza sa merg mai departe.

-Si pentru ca vorbiti asa de frumos si convingator despre roadele muncii dvs., indraznesc sa va intreb care sunt acestea?

-Am scris 20 de acatiste si paraclise, o parte din ele publicate. Au vazut lumina tiparului doua carti la Editura Contrafort din Craiova, în 2008: “Elogiul Pacii”- o culegere de acatiste, paraclise şi psalmi în versuri, scrisa in colaborare cu Daniela Ghigeanu şi Nicolae Negrilă si “Inchinare Sfintei Treimi”- acatiste şi psalmi. Este terminată, dar netiparita cartea “Flori din Gradina Domnului”- acatiste şi poezii religioase, în colaborare cu Nicolae Negrilă, mai am “Invataturile Pacii”- eseuri spirituale.

-Cum se desfasoara o zi din viata dvs. si cum ati ajuns sa va impuneti un astfel de stil ascet, nu ca ar fi neobisnuit pentru un om de rand, dar este mai degraba potrivit pentru cei care si-au gasit linistea in manastiri.

-Fiecare zi o incep cu cel putin 2 ore de acatiste si paraclise. La inceput petreceam cate 3-4 ore. Imi aduc aminte de o experienta, pe vremea cand nu puteam sa inteleg “mesajele” care mi se trimiteau de sus. O persoana cunoscuta mie (D. G.) imi spune ca Domnul Iisus Hristos este suparat ca nu ma rog Lui. Si mi-a spus ce rugaciune sa spun si ce sa fac. Asta insemna sa spun rugaciunea de 33 de ori pe zi si sa fac cate 33 de metanii. Le-am facut, pai, ce bucurie mai mare este decat sa te bage Hristos in seama, indiferent ce ar zice EL. Iar rugaciunea era frumoasa si potrivita mie:
“Pavaza mea esti TU, Doamne, Iisuse Hristoase!
Eu sunt umilul tau servitor.
Viata mea Ti-o daruiesc,
Imi asum jertfa trupeasca si sufleteasca
Pentru a ma mantui de pacate.”
Alta data eram la Nusfalau, în judetul Salaj, la Muntele Sfintei Treimi, si acolo am primit mesaj de la o persoană spirituală sa imi fac o cruce, asta este (imi arata o cruce din argint simpla si destul de mare). Eu Îi spun ca nu am bani si daca EL imi da, o fac. La cateva zile am primit o suma destul de mare si am putut sa o fac. Postul si rugaciunea trebuie sa faca parte din viata noastra. Cand le descopari beneficiile nu te mai saturi de ele. Este foarte greu la inceput! Unele lucruri mi s-au parut chiar imposibile mie, cum ar fi sa tin post doua saptamani doar cu apa si paine. O cunostinta apropiata mie tinea un astfel de post si m-am ambitionat si eu si am reusit pana la urma. Ce usor ma simteam si ce forta fizica extrem de mare aveam. Uimitor, doar cu paine si apa si eram puternic! Orgoliul poate fi folosit si el in scopuri bune, trebuie doar sa stim cum si cand. Acum tin post negru in fiecare vineri, rareori se poate intampla sa nu pot dintr-un motiv anume, ca boala de exemplu.

-Ce schimbari in viata dvs. a adus activitatea spirituala pe care o duceti?

-Nu bune! Si este de la sine inteles. Inainte credeam, la fel ca multi oameni de altfel, ca o viata dusa in rugaciune si evlavie trebuie sa aduca in viata celui care o duce fericire si lipsa necazurilor. Nu este chiar asa! Pai, cum altfel sa evoluam? Este usor sa IL iubesti pe D-zeu cand ai de toate si esti sanatos si fericit. Dar mai poti sa IL iubesti cand nu ai toate astea? Asta nu inseamn ca Lui D-zeu Ii place sa ne vada in necazuri, asta inseamna ca noi avem nevoie de ele pentru a ne spala pacatele, pentru a ne intari, pentru a evolua atunci cand nu putem prin intelegere. Toate au o logica pana la urma, chiar daca noi nu o vedem. Adeseori cunoscutii iti intorc spatele sau te folosesc. Apropiatii nu te inteleg, apar divergente, conflicte. Toate sufletele evoluate au fost greu intelese si avem atatea exemple, incepand cu Hristos si continuand cu multi sfinti de-ai nostri care numai dupa ce au murit au ajuns sa fie cunoscuti sau bagati in seama. Cu fiecare dintre noi se intampla asta, la un nivel sau altul. Insa pentru suflet, pentru salvarea lui trebuie sa rabdam si sa trecem peste toate.

-Credeti ca pentru evolutia sufletului trebuie sa facem orice sacrificiu?

-Da, se merita orice sacrificiu, daca stii ce te asteapta sus. Iar in viata asta am descoperit ca putem sa facem multe pentru sufletul nostru. Trebuie doar sa vrem, sa ne acordam un pic de timp, un strop de sinceritate si o mica rugaciune. Este un inceput! Depinde doar de noi asta!

-Un gand pentru cititorii acestui blog?

-Cautati-L pe Hristos si este de ajuns!

-Multumim! Va dorim si speram ca data viitoare sa ne vorbiti de multe alte seminte pe care le-ati semanat sau cules din gradina vietii dvs. spirituale.

Interviu consemnat de Sorina Bratiloveanu,
31 ianuarie 2014

Lasă un răspuns

