"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (I Corinteni 13, 1-13)

Un salut prietenesc tuturor cititorilor!!!!

Desigur va intrebati cine sunt? De ce am hotarat sa incep aceasta rubrica?…Sunt intrebari normale, iar eu o sa va raspund pe scurt, altfel as risca sa va plictisesc sau sa va obosesc, nu intenţionez sa scriu romane…
Ma numesc Adriana Diacu. M-am nascut in Brasov in 1966. Am locuit si am lucrat in Brasov ca invatatoare pana in anul 2002, cand am hotarat sa ma transfer in Italia. Aici am facut diferite cursuri, printre care cursul de mediator intercultural, care mi-a creat imediat si posibilitatea sa imi folosesc experienta de cadru didactic in diverse situatii: sunt autorizata sa fac traduceri din limba romana in italiana si invers, sa lucrez ca translator, sa muncesc in gradinite si scoli cu copiii familiilor de romani stabiliti in Italia, sa particip la diferite intalniri organizate la nivel de orase si de provincie cu italieni interesati de anumite argumente legate de cultura, istoria, traditiile si obiceiurile romanesti. Pe parcurs o sa va impartasesc si cate ceva din aceasta noua experienta.
De ce am ales argumentul “bucataria”?…l-am ales pentru ca este o pasiune a mea, ma relaxeaza si imi da satisfactii. Este, de fapt, o idee a prietenei mele Daniela Ghigeanu, careia ii multumesc pe aceasta cale, o idee care m-a cucerit imediat si m-a determinat sa deschid aceasta rubrica. Retetele pe care o sa vi le prezint sunt personale, pe care le gatesc eu in bucataria mea. Fiind nascuta si crescuta in Transilvania, retetele mele sunt caracteristice acestei zone. In rubrica va voi impartasi si anumite retete italiene pe care le gatesc, avand in vedere faptul ca locuiesc aici de atatia ani. In toti acesti ani am urmarit si respectat sarbatorile principale si am incercat sa gatesc mancarurile tradiţionale si sa sarbatoresc ca acasa in Romania. Am intalnit la inceput anumite dificultati, neavind tot mereu toate ingredientele si condimentele care dau gustul mancarurilor noastre, deci mi le aduceam din tara in fiecare vacanta. Este de necrezut ce exista in valiza unui roman care se intoarce din vacanta din Romania!!…In ultimul timp s-au raspandit si exista in toate partile din Italia mici magazine cu produse alimentare romanesti, unde gasesc cam tot ceea ce imi este necesar in bucatarie pentru a prepara mancaruri respectind retetele tradiţionale romanesti.
As incepe cu reteta de sarmale, care reprezinta una dintre mancarurile de baza, care nu lipsesc de pe masa romanilor cu ocazia sarbatorilor principale ale anului: Paste, Craciun si Anul Nou.
Deci, reteta de sarmale pe care am invatat-o de la mama :
Umplutura:
1kg si ½ de carne tocata mixta (porc si vita)
2 cepe
o canita de orez (marimea canii de cafea)
1 ou
Patrunjel verde tocat marunt
Condiment pentru sarmale -dupa gust- (acesta l-am descoperit si folosit de cand sunt aici in Italia)
Sare+piper (dupa gust)
Costita sau carne afumata
Preparare:
-cepele se taie marunt si se calesc un pic in putin ulei
-orezul se fierbe un pic, nu de tot, cat sa se inmoaie un pic bobul
-se pune intr-un castron carnea tocata si se framanta bine cu toate ingredientele
Se pregatesc foile de varza, eu iau varza direct murata din magazinul de produse alimentare romanesti, pentru ca aici conditiile climatice nu sunt favorabile pentru a conserva varza la butoi ca in Romania (unii au incercat, dar nu rezista din cauza temperaturii). Uneori iau varza cruda, si in acest caz o fierb bine in apa, cu un pic de sare, dupa ce i-am scos cotorul. Se aleg foile intregi necesare, iar restul de varza se taie marunt ca pentru varza calita.
Daca foile sunt pregatite, incep sa le umplu cu carnea preparata.
Intr-o cratita incapatoare pun un pic de ulei si prajesc un pic costita sau bucatile de carne afumata, si pe urma le scot intr-o farfurie deoparte. Incep sa asez totul in cratita in felul urmator: pe fundul cratitei pun un strat de varza taiata marunt, pe urma incep sa asez sarmalele in forma de cerc, in asa fel ca sa ramana gol in mijloc. Golul din mijloc il umplu cu costita si varza taiata marunt. Deasupra acopar cu restul de varza taiata. Adaug pasta de rosii sau bulion (aici folosesc pasta dublu-concentrata de rosii, pe care o diluez cu un pic de apa), presar marar si cimbru si adaug o anumita cantitate de apa, cam pana la jumatatea cratitei. Daca le fac cu varza dulce adaug si un pic de otet din vin (alb).
Acopar cu capacul si le pun sa fiarba la foc potrivit cam o ora.
Le servesc cu smantana deasupra.
Pofta buna!!!!

Immagine 097
Immagine 099
Immagine 100
Immagine 101

Comments on: "Salutări culinare de la Adriana D. din Italia. Reţetă de sarmale ardeleneşti" (1)

  1. Mulţumim, dragă Adriana! Te aşteptăm şi cu alte bunătăţi!

Lasă un răspuns

