"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (I Corinteni 13, 1-13)

O învăţătură de la pomişorul GOJI

Dragi pământeni, nu uitaţi să iubiţi! Aşa cum soarele nu uită să mă iubească pe mine, un pomişor care plămădeşte bobiţe roşii-cărămizii, dulci-amărui, ca mângâierea palmelor aspre ale bunicii de la ţară.
Eu, pomişorul GOJI, vă învăţ lecţia blândeţii şi a răbdării, să fiţi cumpătaţi în toate, să aşteptaţi vremea potrivită pentru a face orice lucru, fie el neînsemnat. Cel ce ştie să aştepte va culege roade alese. O plăntuţă mică are răbdare să crească, să ajungă încet-încet la maturitate, şi câtă splendoare va şti ea să arate lumii întregi… Ce bucuros aş fi dacă oamenii m-ar cunoaşte, dacă ar vrea să mă ducă în casele lor, aş sta într-un vas de lut la fereastră şi i-aş înveseli, le-aş ţine tovărăşie celor solitari, celor nefericiţi şi fără viziunea succesului.
Ştiu să curăţ spaţiul exterior, dar mai ales pe cel interior al omului, ştiu să-i alung gândurile negre şi supărătoare şi să-i readuc zâmbetul pe faţă. Dacă omul ar consuma dimineaţa câteva bobiţe din fructele pomişorului meu s-ar umple de energie, ar fi voios şi binedispus, ar vedea viaţa cu alţi ochi, ar fi mai optimist, mai încrezător. Eu am suflet ca şi voi, chiar dacă numai unii oameni pot vedea şi simţi ceea ce gândesc şi simt eu, ceea ce transmit naturii şi oamenilor prin vibraţiile uşoare ale frunzelor mele… Cu frunzele curăţ aerul din jurul meu, îl purific, tot cu ajutorul lor adun din spaţiul înconjurător cât mai multe gânduri frumoase acolo unde trăiesc, de iubire, fericire, pace, iertare, compasiune şi multe altele. Celui care mă îngrijeşte îi ofer tandreţe şi încredere, curaj. Îmi place să inspir scriitorii, pictorii, muzicienii, creatorii de frumos, de armonie şi de pace, dar şi pe mamele care se ocupă de copilaşii lor, pentru a iubi, a ierta şi a accepta mai mult, dar şi pentru ca izvoarele creaţiei să se deschidă, ca Lumina să strălucească în mintea şi în inima lor. Omul să nu mai nutrească sentimente de ură, de invidie, ranchiună, teamă sau mânie, iar leacul pentru toate acestea este unul singur: IUBIREA! Deci, nu uitaţi să iubiţi, dragi pământeni! Iubiţi ca şi soarele, din toată fiinţa voastră. Dăruiţi-vă unii altora sentimente luminoase şi călduroase şi vă veţi vindeca trupul şi sufletul! E simplu, încercaţi…

Daniela Ghigeanu
22.10.2012

Lasă un răspuns

