"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (I Corinteni 13, 1-13)

DE PLOAIE

Încet, tangibil,

simt că mă descos,

ca aţa pe care-o pune

mama-n ac;

ca marea aspră

ce-o port în mine,

de-atât-amar de vreme;

ca vântul pe care-l ascult

la fereastra gândului meu,

uşor, tomnatic,

aidoma unui ropot de grindină

aninat, în poala unei rochii

de regină a lacrimilor

şi-a vremii de ploaie.

DE NOAPTE

Şopotul acestor taine,

gânduri difuze şi

frânturi de adevăr,

mă taie în două.

O parte din mine

era doar omul –

cel care tinde spre Tine,

o parte erai chiar Tu,

Iubire.

EOLIAN

Gândul meu

e parte a unui ţol ,

transparent sau opac,

după caz.

Atunci când ţolul îl iau,

e opacă şi calea

arătată de spini;

eolian, transparent,

atunci când mă gândesc

la Tine.

CEAIURI

Te chem de ceasuri

să bem o cafea,

şi-aburinde ceaiuri

îmbată cu aroma de tei,

odaia-mi.

Te chem de ieri

şi poate azi,

ai să mă chemi şi mâine

în răspuns;

pudrata rugăminte

atârnă lângă flori de tei.

–          Dă-mi un răgaz! îmi spui,

şi-ţi ceri porţia de ceai,

iar cafeaua aburindă,

face când treci

Polovraci în tindă.

 

TANGIBIL APROAPE

De când te caut!

Au răsărit garduri

în stânga şi dreapta,

garduri cale de-o lună.

Lună şi stele

din gândurile mele,

din gândurile tale:

când mă cauţi

şi mă găseşti, pe un

răvaş de ieri,

apus pe buza-mi,

pe ia de tine cumpărată;

când îmi dai flori în vis.

TAINE

De ieri şi azi

caut să-nţeleg şi să descifrez,

tainele absenţei tale.

Ori eşti un vis,

ori chiar n-ai taine,

Iubire.

COMPLEXĂ

Ceru-mi se varsă

în cheia unui azi.

Cheia Si, cheia Do,

ce contează ce cânt,

atâta vreme cât

aria este complexă.

Lasă un răspuns

