"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.” (I Corinteni 13, 1-13)

Motanul Toto

Daniela Ghigeanu

Fulgul alb din pălărie

Îmi aduce bucurie,

Pufuleţ cu ochi senini

În grădina mea cu crini!

Gheme, ciucuri şi târlici

Le aruncă prin urzici.

Motănelul jucăuş

Pare-un ghemotoc de pluş;

Sare-n zăpada pufoasă

Cu hăinuţa lui cea groasă.

Când stăpâna-l dojeneşte,

El cască şi leneveşte.

Cuvertura-i mătăsoasă,

Iar smântâna-i delicioasă!

Am cel mai viteaz motan!

Sare tocmai în lighean,

De pe streaşină, în jos,

Să recupereze-un os!

Dar căţelul nu se lasă,

Nu îl invită la masă,

Vigilent şi moralist,

Îl goneşte pe turist:

,,Ia te uită, ce tupeu,

Nu te da la osul meu!”

Mârâind, colţii şi-arată,

Alergându-l prin ogradă…

Dar Toto e norocos,

Îl sfidează tacticos,

Cocoţat tocmai în nuc

Se curăţă pe năsuc.

,,Ce mai vrea acest căţel?

De unde atâta zel?

Favoritul sunt doar eu,

Care-am câştigat mereu!

Bine e să fii pisoi…

Am culcuş în perne moi.

Frigul, ploaia şi zăpada

Pot să vină cu grămada,

Eu de-aici nu mă urnesc,

De pe tronul pisicesc,

Torc întruna, fără fir,

Pe un pled de mohair!”

Lasă un răspuns

